< Till bloggens startsida

Tid.

Tid är ett koncept som vi människor kom på för att hålla koll på saker.

Tid är även ett koncept som kan skapa extrem ångest för vissa, då dom är rädda att tiden kommer ta slut.

För andra så är tiden en tortyr, helt enkelt för att den går för långsamt.

Tid, så sjukt frustrerande ändå. Vi är otroligt beroende av den, men samtidigt så avskyr vi den.

Just nu. Just nu så går tiden för sakta. Även när den går så ofantligt fort. För jag vill alltid ha allting nu. En ganska ohälsosam syn på livet, rena motsatsen mot tålamod. Men sån är jag.

Jag vill ha nu.

Jag orkar inte vänta.

Men vad gör man, när man inte kan kontrollera tiden?

Kommentarer
Dessie Randau

Snälla säg att jag inte är den enda som redan har planerat de närmsta tio åren av mitt liv eller är jag sjuk? Fuck Carpe diem. Leva i nuet är bullshit. Det är ingenting fel med att vilja ha det nu men ändå äger du tiden. Hur du använder den är ditt sätt att kontrollera den.

Förövrigt är jag din nya stalker fast ändå inte, din blogg är min nya fritidshobby. Yes. Jag går på Per Brahe :) Bild och formgivning faktiskt i år två.

Svar: Haha, jag uppskattar starkt att jag har en stammisläsare!
Det finns säkert fler som planerat in hela sitt liv, du är inte ensam. Men jag har vekrligen inte det. Inte för att jag vill tro på en slags lycka som endast finns i nuet och att framtiden bara för till sig stress och begär, utan för att jag helt enkelt inte vet vad jag vill göra! Men jag hoppas att även livet faller på plats så småningom, och tills dess så har jag som tur är inte så mycket att oroa över.
Niclas Klinga/Näslund/Nickqurious

2014-01-28 @ 21:20:20
URL: http://deniserandau.blogg.se
din före detta tönt

vad är det du vill ha?

2014-01-29 @ 17:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0