< Till bloggens startsida

Jag måste bli som vatten.

Jag måste vara stark nu. Jag måste vara smidig. jag måste fortsätta frammåt. Jag måste stå kvar.
 
Jag måste bli som vatten.
 
 
Stark som en storm. Smidig som en å. Lika stor som ett hav.
 
Jag måste bli som vatten.
 
 
Jag måste bli stark som forsen. Lika högljudd som vattenfallet. Lika stark som isbärget.
 
Jag måste bli som vatten.
 
Kunna sväva som ett moln. Med styrkan av ett blixt. Mitt rop måste bli som åskan. Och vara lika varm som ånga.
 
Jag måste bli som vatten.
 
För vatten finns alltid kvar. Vatten kommer in, överallt. Och vattnet vinner alltid.
 
Jag måste bli som vatten.

Kommentarer
Anonym

Tack för dina ord

2013-11-10 @ 08:42:37
Anonym

Tack för dina ord

2013-11-10 @ 08:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0