< Till bloggens startsida

Bloggande? Snoozande.

Två topics ikväll.

Bloggande, och varför jag är dålig på det.
Jag tycker om att skriva, jag tycker om att dela mina tankar och åsikter, jag mår bra av det och vill göra det mer.

Men varför är jag så dålig på att uppdatera denna blogg då?

För att jag är världsmästare på att prokrastinera.


'' prokrastinera

  1. (psykologi, även ålderdomligt) skjuta upp till ett senare tillfälle eller till en annan dag; vänta med till senare; förhaladra ut (på) ''
Prokrastinera är någonting vi alla gör varje dag, vare sig det är att plugga städa eller något så simpelt som att klä på sig. Vi hittar alltid på ursäkter för att få slippa göra det just då och sjkuter upp det till ett senare tillfälle. Och just detta händer när jag ska försöka skriva någonting på denna vägg av ord som jag kallar blogg.

Det finns sätt att sluta prokrastinera på, och det är helt enkelt att slå dig själv i ansiktet med det du behöver göra och göra det utan att tänka. Vilket är otroligt svårt, men när man väl tar tag i det och gör det (som jag faktiskt gör just nu), så går det plötsligt otroligt bra.

Men nog om svenska lektionen...

Snooze.

Att ''snooza'' är troligtvis den underbaraste farligaste sysselsättningen som finns.
Varje morgon när jag väcks av alarmet som ska försöka övertala mig att dra mig upp ur mitt hav av komfortabilitet och ta mig ut i den kalla, hårda världen så är min första tanke ''jag hinner sova en stund till...''
Och det gör man faktiskt... ibland. Men alldeles för ofta försover vi oss och ångrar vårat morgonbeslut.

But I've found the solution.
Jag har märkt att jag uppskatar mer, att vakna klockan sex och snooza i fyrtio minuter, än att sova till tjugo i sju. Hur kommer det sig? Jo för att det min kropp vill ha är inte några extra minuter av sömn, det är den underbara känslan av att väckas, och somna om igen.
Jag vet att det finns personer som faktiskt inte kan somna om efter att dom har vaknat (och ärligt talat så är ni ganska lyckligt lottade) men för er andra dödliga så tycker jag att ni borde testa att snooza en morgon, istället för att sova länge.

My daily thoughs, cheers.

Kommentarer
Hanna Kusin:)

hej! kul med att du startat en blogg! tycker de va as bra tips du kom med! ska testa det! för jag har oerhört mkt problem med att gå upp..

2012-01-20 @ 13:23:34
URL: http://hannadelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0