< Till bloggens startsida

Inspiration och tankar.

Alla har vi väl en filosof inom oss. Någon slags poet som sitter där inne och tuggar på sina bleck i väntan på att någon skall öppna dess bur och släppa ut honom ur dunklet. En liten filur som oftast inte är till så stor nytta, förutom de stunder då vanliga ord inte räcker till. Man glider iväg på romantiserade fraser och ord som man låtsas förstå sig på. Allt för att verka djupare och intressantare än man är.

På senaste tiden har jag gjort detta väldigt mycket. Till exempel i stycket ovan. Och det är i all ärlighet väldigt underhållande.

Dock vet jag inte hur länge detta sätt att skriva kommer hålla i sig. Det börjar dyka upp då och då, och tyna bort igen med tiden.

Men just nu är det här, och mina fraser och tankar verkar uppskattas. Så jag skall väl avsluta detta något ointressanta irrelevanta och underliga inlägg med något fint och filosofiskt.

Kärlek må vara som kraft i benen som för dig vidare, men en god vän är ryggraden som håller dig rak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0